Beneïda Austeritat!!!

Per Juan Gratacós

Des de fa un temps em sorprèn llegir i escoltar en els mitjans, expressions d’inquietud per part d’una part de la societat “queixant-se” que per culpa d’aquesta crisi i de la situació actual de la societat, no van a viure tan bé com van viure els seus pares, com a pre assumint que pel fet de ser fills d’aquests, tinguem “el dret” a, com a mínim, viure tan bé com ells ho han fet.

Estem enfilats a viure, vulguem o no, una època d’austeritat, més que recordat a nivell polític i social però també personal, cada persona en el seu propi entorn.

Tan dolenta és aquesta austeritat que se’ns exigeix ara?

Si és una austeritat que ens exigeix ​​”ser” en lloc de “tenir”, benvinguda sigui, si és una que ens exigeix ​​donar-nos en lloc d’exigir, benvinguda sigui, si és una que ens exigeixi esforçar-nos en lloc de “apalancar-nos”, llavors endavant benvinguda sigui.

L’austeritat ens farà més forts, més ferms i menys capritxosos, justament el que ens ha portat a la situació on estem ha estat “l’excés” de coses que hem tingut i que no hem sabut ni compartir ni viure sense elles, l’excés de coses que ens han fet esclaus de nosaltres mateixos i dels nostres capricis.

Estic segur que podem viure i segur que serem més feliços, vivint amb menys. Comencem a valorar i a valorar-nos a nosaltres mateixos no pel que tenim sinó pel que som, pel que podem fer pels altres, de manera que puguem donar-nos als altres, als que SÍ necessiten la nostra ajuda per tirar famílies senceres endavant .

Com a pares tenim la tremenda responsabilitat de “tornar enrere” i ensenyar amb l’exemple als nostres fills a viure sense els lligams de capritxos innecessaris o fins i tot necessaris i saber viure amb menys però amb més entrega als altres per aprendre a entendre que el que importa és ser autèntics i d’una peça. I que no és tant “viure aquesta època d’austeritat”, com si quan passi la crisi puguem tornar al malbaratament, sinó que és una mentalitat que hem de saber viure amb alegria i permanentment pel bé dels que vindran darrere nostre.

Juan Gratacós