“Sols, vells i abandonats”

Per Joan Gratacos

Estem en una societat trepidant amb continus canvis i en què any que passa anem veient millores tecnològiques que comparteixin uns canvis socials radicals

Una societat en la qual la vida se’ns fa cada vegada més “connectada” i on viure es converteix en un continu posar-se al dia en tot el nostre entorn social.

Hi ha també, però, canvis que ens esquitxen en l’estructura social més íntima del nostre entorn, aparentment tan socialment connectada, però alhora tan independent i socialment desvinculada en la nostra capa més personal.

Ens adonem que estan deixant d’existir uns vincles que ens reforcen íntimament nostres llaços més personals?

Amb l’aprovació de l’avortament i amb el descens de la natalitat, ja no tenim fills, ni germans, amb el divorci Express i amb l’augment exponencial d’aquest, ja no tenim cònjuges, amb l’entrada de l’eutanàsia ja no tindrem pares, ja que en el moment que es legalitzi s’obre la porta a l’aplicació sistemàtica, … llavors, .. Què serem?

Sense cònjuge, sense fills i sense pares a qui cuidar, …. La nostra vida acabarà sent el mateix que res ja que si no deixem pòsit o empremta, poc servei li haurem donat a la societat i als altres …. Llavors i fent un pensament maquiavèl · lic, …. no és d’estranyar que els estats no estiguin preocupats per un augment de la vellesa i un descens de la natalitat … l’eutanàsia aplicada a un “personatge” desvinculat del més íntim, és a dir sense pares, germans, fills o cònjuge, serà comptar menys que la llitera de l’hospital que ocupi. Qui ho trobarà a faltar? …

Crec que serà millor anar pensant que com a persones necessitem tenir cura aquests vincles, tant com l’aigua que bevem o l’aire que respirem i no podem deixar que la societat ens els elimini. No fos cas que acabem com Garfi, … “sols, vells i abandonats” en una trista llit d’hospital a punt de ser “eutanasiats”

Fem que els nostres fills els defensin, els apreciïn i sàpiguen lluitar per ells, si és necessari navegant contra corrent

Joan Gratacos