Joguines, jocs i pares

Per Sara Pérez-Tomé

A hores d’ara de les festes, encara ens queda  superar l’última gran batalla contra el consumisme i en favor de l’educació i la futura felicitat dels nostres fills.

Aquesta batalla es diu:

LA NIT DE REIS MAGS

Com tots sabem, els pares som els representants dels Reis Mags aquí a la terra, i per aquest mateix motiu els pares hem de tenir molt clar que ser els Reis Mags, no ha de ser sinònim utilitzar riqueses i sobreabundància material.

No ens enganyem, aquesta festa està muntada per i per al consum dels adults que amb el pretext de les il·lusions de nens i grans, ens gastem fins al que de vegades ni tenim.

Per arrencar el somriure o la felicitat d’una cara, davant d’un regal, no cal donar moltes coses sinó

“Hem de descobrir que es el que ha de rebre cada persona segons la seva edat i condició”

1. Sabem de debò els pares el que ha de rebre cadascun dels nostres fills en aquestes dates?
  2. El que regalem, ens fa més il·lusió a nosaltres que als nostres destinataris?
  3. Quan comprem, estem sospesant i reflexionant sobre el veritable missatge subliminal que té cada joguina / joc o el volem comprar perquè està de moda o ens ho demanen?
  4. Què és més important regalar joguines / jocs o temps per ser pares?

Quan un reflexiona sobre les nostres prioritats a l’hora de regalar a la nit de Reis als nostres fills potser la millor consideració que ens hauríem de fer és la següent:

Sempre millor jocs que joguines, però millor amb el ACOMPANYAMENT DELS PARES.

Pel que fa a cada pare,  hauria de ser conscient de que el que regali a cada fill ha d’anar acompanyat no només de les instruccions de muntatge o d’ús sinó també de la seva companyia i afecte, potser no caldria gastar tants diners doncs el lliurament gratuït de el teu temps és el més valuós, i al final el joc / joguina és el menys important.

No tots els jocs i joguines són fabricats per jugar en família o per tenir en compte la companyia de la mare, del pare, del germà …

Són més aviat jocs / joguines cangur

Alguns jocs i joguines que no necessiten de la companyia de la família s’ha de controlar el seu ús perquè no acabin anant en contra de part del nostre projecte familiar tot i semblar un inofensiu joc / joguina.

Les diversions –antifamiliars – caldrà deixar-les per els solitaris, individualistes o persones també –antifamiliars

La Festa de Reis és una festa principalment familiar, hem de preocupar i ocupar-nos de que l’educació dels nostres fills no es converteixi, per influx de les nostres compres, en una fuita consumista en el millor dels casos o en el pitjor dels casos a la compra afectiva dels fills a canvi de la nostra manca d’atenció i presència personal.

Com més implicats estiguem els pares en l’educació dels nostres fills, necessitarem comprar menys jocs / joguines perquè aprenguin a ser feliços.

Després d’aquesta reflexió sobre la qualitat educativa de les joguines, us convido a ampliar la meva reflexió amb un interessant article sobre la importància de la quantitat de joguines / jocs a adquirir, PUBLICAT PER FAMILY WATCH:

Per Sara Pérez-Tomé

Editat a  http://www.sophya.es