El director general de Relacions Institucionals de la Generalitat debat sobre conciliació familiar en la II Tribuna Barcelona Debat Familiar, amb motiu del Dia Internacional de la Família que se celebra cada 15 de maig.

Joan Auladell: “La família és el motor del benestar, i la crisi no pot ser un obstacle per a la conciliació”

El Grup d’Entitats Catalanes de la Família (GEC) i l’Institut d’Estudis Superiors de la Família (IESF) de la UIC organitzen periòdicament aquest fòrum de debat sobre polítiques familiars. En el marc de l’encontre, el GEC ha fet el lliurament dels XVI Premis Empresarials i Institucionals “Família”.

Barcelona, 14 de maig de 2012.- El director general de Relacions Institucionals i amb el Parlament del Departament de Governació de la Generalitat, el Sr. Joan Auladell i Fonseca, ha participat avui en el segon encontre Tribuna Barcelona Debat Familiar que periòdicament organitzen el Grup d’Entitats Catalanes de la Família (GEC) i l’Institut d’Estudis Superiors de la Família (IESF) de la UIC.

En la seva conferència, el Sr. Auladell ha fet una reflexió sobre la conciliació familiar, que l’ha definit com una “necessitat”. “La crisi no ha de ser un obstacle per a la conciliació”, ha dit, i ha afegit que “les institucions han de protegir i cuidar la família, ja que és el motor del benestar”. En aquest sentit, ha explicat les mesures que ja ha adoptat la Generalitat per fomentar la conciliació. “Cal canviar els hàbits; ens ho demana la lògica, ens ho imposa la crisi i ens ho reclama la equitat”, ha conclòs.

Després del Sr. Auladell, ha tingut la paraula el Sr. Ramon Terrassa, Secretari de Família de la Generalitat, que ha aplaudit la iniciativa dels premis Família. L’acte ha estat presidit pel rector de la Universitat, Dr. Pere Alavedra, acompanyat pel director de l’Observatori de Polítiques Familiars de l’Institut d’Estudis Superiors de la Família (IESF) de la UIC, Sr. Raúl Sánchez, i del president del Grup d’Entitats Catalanes de la Família, Sr. Daniel Arasa.

Després de la conferència, Daniel Arasa, acompanyat de les autoritats presents, ha procedit al lliurament dels XVI Premis Empresarials i Institucionals “Família” que convoca el GEC i que estan patrocinats per FIATC. Els set guardonats de l’edició d’enguany han estat: Campofrío, Mercedes-Benz España, Grupo Intercom, la Comisión Nacional para la Racionalización de los Horarios Españoles, la Universitat Abat Oliba, Gaes i The Stikets Company.

Tribuna Barcelona Debat Familiar és un fòrum de debat que compta periòdicament amb experts del món universitari i representants de la societat civil, obert a personalitats amb responsabilitat pública, per tal de fomentar intercanvis sobre noves pràctiques en el camp de les polítiques familiars. La primera Tribuna Barcelona Debat Familiar, celebrada el mes de març, va comptar amb la presència del conseller de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, Josep Lluís Cleries.

Pel que fa a autoritats, l’acte ha comptat amb la presència de la Sra. Esperança Albà, Directoradels Serveis Territorials de Governació i Relacions Institucionals a Barcelona, i amb la Sra.Irma Rognoni, regidora de Família, Infància, Usos del Temps i Discapacitats de l’Ajuntament de Barcelona.

EMPRESES GUARDONADES EN LA XVI EDICIÓ DELS PREMIS “FAMÍLIA”:

• Conciliació de vida laboral i familiar

Comisión Nacional para la Racionalización de los Horarios Españoles

Universitat Abat Oliba