En Biel al laberint

Sempre he pensat que els nens i les nenes de petits són molt cruels, potser per la seva sinceritat extrema que els fa dir el que pensen sense parar-se a pensar en les conseqüència de fer-ho .   Qui no ha estat alguna vegada  l’ultima elecció a l’hora de fer equips durant l’hora del pati per portar olleres o ser el baixet de la classe, o s’han rigut de tu perquè la mare t’ha portat a la perruqueria i t’han fet un pentinat poc afortunat.

L a veritat és que aquest any aquest tema m’ha fet en que pensar en quan vaig conèixer al Biel i als seus companys de classe.

El Biel és un nen de Cardedeu que va néixer prematur fa deu anys i arrel d’això a la incubadora li va donar un infart bascular provocant-li una radiculopatia medul·lar i un munt de danys col·laterals.

El Biel és un nen més de la seva classe i tots els seus companys s’han adaptat per tal que en cap moment es pugui sentir discriminat. Una de les coses més maques que ha vist és que a la sortida de l’escola moltes vegades un company/a li porta la cadira de rodes mentre un altre el puja a la seva bicicleta i caminant l’acompanyen a casa.

Però la situació del Biel podria millorar. Algunes operacions ajudarien a la seva salut i a la seva mobilitat però són molt costoses i la seva família no pot afrontar-les.  I per aquest motiu família, amics i comunitat educativa s’han mobilitzat per tal de recollir fons. Per un costat fa mesos que s’estan recollint taps de plàstic a Cardedeu, Granollers, Badalona i Cànoves i cada dia els nens de l’escola en venen plens. D’aquesta iniciativa l’AFA de l’escola va aconseguir el suport d’una ONG  que s’encarrega de la recollida de taps i va donar taps amb valor de 6.000 €. A part comerços de Cardedeu i Cànoves també col·laboren ja siguin en la recollida de taps o fent donatius. Un grup de Granollers ha creat la web: www.nohihabarreres.com i també col·laboren activament.

Finalment l’escriptor  Miquel Osset ha fet un llibre on el Biel és el protagonista i els beneficis de la venta van destinats integrament a  la operació. Els Llibre que es titula “En Biel al Laberint” de l’editorial Proteus té un cost de 10 € i es pot adquirir a la majoria de llibreries.

No se quan trigarà el Biel en poder-se operar, però estic del tot segura que totes les persones del seu entorn no deixaran de lluitar fins aconseguir-ho i que els seus companys ens han donat una molt important lliçó d’humanitat i companyerisme.

Per Maite Marin