Congrés: + Família per un món global

El Sindicat de Pares participa al Primer Congrés que sota el lema ” + Família per a un món global ” tindrà lloc a Barcelona els dies 9 i 10 de novembre , organitzat per la Plataforma per la Família Catalunya -ONU 2014 .

La nostra participació es centrarà en la Taula Rodona : Educació , Família i Escola en què defensarem El dret dels pares a escollir el tipus d’educació.

El XX Aniversari de l’Any Internacional de la Família se celebrarà mundialment el 2014 . Els tres temes centrals d’aquest aniversari són la lluita contra la pobresa i l’exclusió social , la conciliació treball -família i promoure la integració intergeneracional en el si de les famílies i les comunitats .

Els temes com orientació per als preparatius per a la celebració del vintè aniversari de l’Any Internacional de la Família son:

a ) L’eradicació de la pobresa : la lluita contra la pobresa de les famílies i l’exclusió social;

b ) La plena ocupació i treball decent : l‘assoliment de l’equilibri entre el treball i la família;

c ) La integració social : la promoció de la integració social i la solidaritat entre les generacions.

Els governs han de crear les condicions perquè les famílies puguin complir les seves funcions i recolzar allà on no puguin fer-ho . La idea és posar de manifest que sense una família forta , la societat es va afeblint cada vegada més . Es demostra que la família que funciona correctament és la millor arma per combatre les desigualtats , la pobresa , i per crear oportunitats i benestar als seus membres.

Renata Kaczmarska , coordinadora del Programa de Família de Nacions Unides declara que el paper de l’Estat és clau i necessari: ” Tota la despesa que es realitzi en polítiques familiars serà a la llarga una inversió , ja que contribuirà a la reducció del fracàs escolar, la cessantia i la pobresa , la qual cosa , suposarà un gran benefici per a la societat en general “.

L’ONU també ha destacat un principi orientatiu per dissenyar les polítiques socials que funcionen , que és ” atendre les famílies com a unitats en lloc de tractar als seus membres de forma individual” . La proposta de l’ONU advoca perquè totes les polítiques es facin des de    “d’una perspectiva familiar” i convida els governs a comptar dins la seva institucionalitat amb un ” agent concret” (ministeri , òrgan interministerial o agència ) que vetlli pels interessos i necessitats d’aquesta institució social anomenada família.

El desenvolupament i avenç de les últimes dècades no ha estat parell per a totes les famílies, existint encara grups de risc que necessiten més ajuda que altres : famílies nombroses, monoparentals o aquelles que compten entre els seus membres amb alguna persona discapacitada . L’ONU convida els governs a ser conscients que són famílies que “necessiten més suport” i, per tant, necessiten polítiques especials que permetin igualar oportunitats.

La família és, sens dubte, una bona notícia per als homes i dones d’avui, un soci estratègic per a l’Estat en el seu camí per aconseguir el bé social. És responsabilitat de cada un de nosaltres, i en especial dels governs i els seus líders, resguardar la institució familiar i crear les condicions perquè aquestes puguin funcionar.