Com gaudir en família de les vacances

Per començar les vacances res millor que els consells d’un expert: Carlos Pajuelo a Escuela de Padres. Tots estem esperant aquests dies de descans i de gaudi de la família. Us desitgem que passeu unes bones vacances i pugueu posar en pràctica estàs consideracions

familia4
Amb l’arribada de les vacances se’ns presenta un panorama, pel que fa a la vida familiar, que té la seva salsa: 24 hores de presència dels fills al costat dels seus pares. Gaudir dels fills i de la parella 24 hores al dia. Al fet que ara mateix estàs pensant que això de gaudir és una mica exagerat?
Les vacances dels fills s’han convertit en un “problema” per a alguns pares i mares, bé sigui perquè estan treballant i necessiten que algú s’ocupi dels seus fills, o bé sigui perquè no sabem què fer tantes hores amb els fills. I em pregunto jo, estem perdent la capacitat d’estar junts, de conviure en família?, ens llancem a la recerca d’activitats per als fills amb la finalitat de que estiguin entretinguts o per evitar el desgast de la convivència?.

De vegades les estadístiques ens sorprenen dient-nos que les separacions matrimonials augmenten després de l’estiu. I també augmenten, i molt, les ganes que els nens comencin el col·legi. I em torno a preguntar Serà per ventura perquè estem perdent capacitat per conviure? Estarem perdent la capacitat per tolerar i entendre el malestar que la convivència origina?
Els fills uneixen, diuen els que no saben que el que uneix de debò és el pegament. Jo no sé si els fills uneixen a les famílies, el que sí sé és que els problemes, les dificultats, es colen per les més petites esquerdes que origina la convivència.

Les vacances generen molta convivència i la convivència molts frecs. Així que abans que et posis a dir això de “quines ganes haig de comenci el col·legi”, parodiant la carta de deures que un professor italià li va posar als seus alumnes, et proposo una sèrie de “deures”, per gaudir de les vacances, per gaudir amb i per gaudir dels teus fills, la teva parella, la teva família.

1. Al matí, procureu esmorzar tots junts i si no es pot (els adolescents són uns professionals en això del dormir) procureu menjar junts i simplement mira a la teva família i digues-los, per enèsima vegada, com t’agrada estar amb ells. Relaxa’t.
    2. Intenta utilitzar totes les paraules que indiquin alguna cosa positiu de la teva família. Així els teus fills, la teva parella, escoltaran coses agradables d’ells mateixos i això és contagiós. Relaxa’t.
    3. Llegeix si t’agrada llegir i si no t’agrada és perquè no has donat amb el llibre que et robi el temps i el cor, així que intenta-ho una vegada i una altra. Un llibre és una estupenda companyia per a tota la família. I no vegis el que relaxa! Et recomano un llibre estupend, el que jo he escrit, jajajaa
    4. Evita els motius d’empipament, procureu no ser rondinaires. Les vacances són una oportunitat per gaudir de la teva parella, dels teus fills i aquesta és una tasca que ens obliga a tots. Està demostrat que fer perfectament els llits no dóna la felicitat, així que relaxa’t
    5. Quan els teus fills et diguin això de m ’aburroooooo!, no t’enfadis, la teva tasca no és entretenir fills, pensa que l’avorriment és el moment just on neix la creativitat (però vigila no la vagin a embolicar massa)
    6. No es cuina en solitud. A l’hora de cuinar tots els masterchef de la casa són pocs. Portar-los al mercat, fer la compra, ensenyar a cuinar, és una manera d’aprendre a tenir gust, ordre i disciplina. (El que tot pare i mare que s’apreciï vol para els seus fills). Ah, i els bons cuiners i cuineres deixen la cuina ben neteta!
    7. Canteu, a ple pulmó, a casa, en el cotxe, però canteu junts. Poseu la música de gom a gom i a cantar.
    8. Balleu davant dels vostres fills, agafadets o solts. Els fills necessiten veure com els seus pares manifesten el seu amor. Encara que ells posin cara d’horror. I si el ball ha anat bé… doncs després, sessió contínua.
    9. Tingues algun detall amb la teva parella. Un detall és alguna cosa inesperat. Els detalls no solen tenir preu.
    10. Gaudiu de l’aquí i ara. El gaudi no vol dir que no hi hagi situacions complicades. Et recordo que la convivència genera molèsties, molèsties inevitables. No estiguis tan pendent del molest i valora el que tens (sí, valora la teva família).
    11. Somriu i digues et vull tots els dies que puguis. Voler relaxa.
    12.-Quan tots dormin, brinda amb la teva parella i si estàs sola o sol brinda amb la lluna i els estels. Per la família!

La convivència genera moments de malestar i de benestar. Et recordo que amb les nostres famílies tenim un compromís, lliurement triat, el de voler-los i educar-los. Moments bons i moments dolents. Gaudeix dels bons i llavors estaràs ensenyant als teus fills com es gaudeix en família, com es gaudeix de la família.
Salut, bon estiu.