Values Apps Awards 2018

El Sindicat de pares ha atorgat els Premis Values Apps Awards 18 a les aplicacions que fomenten valors humans, socials i mediambientals a nens i joves.

DSC_0860

L’Associació Sindicat de Pares ha atorgat els premis Values Apps Awards 2018, que reconeixen a les empreses i organitzacions que han impulsat aplicacions mòbils, amb l’objectiu d’educar en valors a nens i joves vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

La gala de lliurament dels Premis s’ha dut a terme en el Movistar Centre de Barcelona amb el patrocini de Fundació bancària “la Caixa dijous passat 19 d’abril.

L’associació Sindicat de Pares és un col·lectiu de pares i mares que reivindiquen que se’ls reconegui com a principals educadors dels seus fills. Estan inspirats en el pluralisme i pretenen defensar, promoure i difondre els drets de les mares i els pares en tots els àmbits.

Per a això, realitzen diferents activitats relacionades amb la millora de l’educació. Els premis Values Apps Awards s’atorguen en aquesta òrbita: reconèixer el treball d’empreses i institucions que han impulsat aplicacions mòbils dirigides a nens i joves, que eduquen en valors humans, socials i mediambientals. Aquests guardons recompensen apps que afegeixen valors amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament d’aplicacions mòbils que es dirigeixin a complir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU i a més, amb la finalitat de donar-les a conèixer a mares i pares, experts i educadors.

Les aplicacions mòbils nominades han estat escollides en una primera volta per pares i mares del Sindicat de Pares, entre una selecció de 50 aplicacions mòbils disponibles a Espanya i Llatinoamèrica destinades a un públic d’entre 2 i 18 anys, tenint en compte criteris tècnics de usabilitat, originalitat i navegació.

Dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU, en l’edició d’aquest any el Sindicat de Pares ha escollit 6 per seleccionar les apps guanyadores:

1. Educació de qualitat
2. Alimentació saludable
3. Medi ambient
4. Societats més justes
5. Consum sostenible
6. Fi de la pobresa

La selecció dels guanyadors s’ha realitzat en una segona volta per votació del jurat.

El jurat, format per diferents professionals en l’àmbit educatiu i de reconegut prestigi, ha estat format per:

1. Maria José Abad  de @empantallados
  2. Maria Zalbidea de @cosbrechadigit
  3. Maria Zabala de @iWomanish
  4. Maria Jose Olesti de @TheFamilyWatch
  5. Leo Farache   de @GestionaHijos
  6. Gregorio Luri: pedagogo @GregorioLuri
  7. Emilia Caralt de fundacionrealdreams.org
  8. Marta Palencia: periodista http://www.martapalencia.com/
  9. Alvaro Varona de @generacionApps

Finalment el jurat ha decidit premiar a les següents apps:

Captura de pantalla 2018-04-25 a las 12.11.43

Durant l’esdeveniment el Dr. Francesc Torralba, Catedràtic d’Ètica a la Universitat Ramon Llull, va impartir una interessant xerrada sobre la formació dels nens i joves i la incidència de les noves tecnologies a l’educació. “Hem de transmetre valors amb les eines tecnològiques que els joves utilitzen”: va dir.

Sergio Martínez, vicepresident del Sindicat de Pares va destacar, en la presentació de l’esdeveniment que “existeixen moltes aplicacions mòbils però des del Sindicat de Pares busquem aquelles que apostin per inculcar valors als més petits, a més de l’oci i l’entreteniment. Per això, amb aquests premis volem agrair a totes les persones, empreses i institucions que han fet una aposta ferma i decidida per apps que a més d’entretenir, impulsin valors vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU”.

Felicitem a tots els guanyadors!

Captura de pantalla 2018-04-25 a las 12.11.59