Vés al contingut

Eleccions 14F

element5-digital-T9CXBZLUvic-unsplash.jpg
Educació

Estem en eleccions i un dels aspectes més importants en què ens hem de fixar a l’hora de decidir a qui votarem és conèixer quin és el seu programa educatiu:

Estan a favor de la llibertat d’educació? Estan a favor de la llibertat d’elecció de pares i mares de l’escola dels seus fills? Donen suport a la creació de centres docents?

Des que s’ha aprovat la LOMLOE més coneguda com a Llei Celaá, aquesta decisió és fonamental. Aquesta llei pretén acabar amb la pluralitat de centres educatius. Atorga la potestat a l’estat d’ofegar als centres privats finançats amb fons públics. Des del Sindicat de Pares estem convençuts de la importància de protegir la llibertat dels pares.

Què diuen els diferents grups polítics?

En els diferents programes electorals es fa referència al dret dels pares a escollir centre educatiu, però no en tots. Estem participant en diferents reunions per incidir en el tema, però partits que tradicionalment han defensat aquest dret ara de manera incomprensible passen el tema per alt.

Si volem aixecar Catalunya i mirar al futur hem de passar pel tema educatiu que, a més, es troba delegat al govern català, per la qual cosa és un tema fonamental sobre el qual cal reflexionar. Esperem que mares i pares catalans siguem conseqüents amb les decisions que prenguem el 14F.