Vés al contingut

escollir
Educació
Preinscripcions

Estem en període de preinscripcions i tot són nervis per a saber si entres a l’escola que desitges.

Sembla que des del Departament d'Educació això no ho entenen i pensen que ells són els que administren i t'has d'aguantar. Quan la veritat és que és exactament el contrari: tu tries el col·legi dels teus fills. Fills i filles són el més important i tu saps exactament el que vols per a ells. Cap govern pot arrogar-se aquesta decisió. Però des de fa uns anys, és el Departament el que decideix en última instància.

Així estem, ara després d'haver realitzat el procés de preinscripció en el qual explicites l’escola que desitges, arriba el moment en el qual et "assignen" l’escola al qual anirà la teva filla o fill. Què passa si no hi ha plaça? Doncs que t'assignen un altre.

Les diferents casuístiques estan recollides en l’enllaç: https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/infantil-3-6/preinscriute/seguiment-sollicitud/llista-despres-reclamacions/

Aquí es recullen preguntes que poden respondre als dubtes que se susciten en aquells casos en els quals no hi ha plaça i hi ha diferents alumnes que volen accedir a ella. En aquest cas hi ha un desempat en el qual es du a terme un sorteig per a resoldre les sol·licituds empatades.

Altres dubtes són:

• Com saber el resultat del sorteig de desempat: es publica en https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici/
  • Què passa si no tens plaça en cap dels centres sol·licitats. En principi l'assignen d'ofici, o si has triat aquesta opció i hi ha vacants, se'ls ofereix triar una altra vegada. Però clar per a això has de triar "l'assignació d'ofici" cosa que no és el que ho pares solen fer.

El tema és que es redueixen les ràtios es redueixen les places i, per tant, es redueixen les possibilitats de triar. El dret a triar que defensem des del Sindicat de MPares queda conculcat. Per això estem decidits a defensar aquest dret i orientar a les famílies que es troben amb aquest problema.