Vés al contingut

colegios
Educació
Ensenyament

Des de la creació del Sindicat de MPares ens han arribat casos de pares preocupats, preocupadíssims, per no poder portar als seus fills a escoles que ells han triat. La causa és sempre l'administració. El Departament d'Educació i els seus decrets, coarten el dret dels pares a triar escola.

Però és que a més, existeix un altre tema dolorós per als pares: el tracte que reben dels funcionaris d'Ensenyament. "T'enviarem on considerem i les teves preferències no ens importen res" sol ser en molts casos, encara que hi ha excepcions positives, el tracte rebut.
Cal vigilar amb el Pacte contra la Segregació, però els drets individuals a fregir mones. Drets individuals dels nens? No saben el que són.
Ja es mala sort, un conseller al qual tota l'escola pública i part de la concertada demana la dimissió, el pitjor de tots els consellers i mira que n'hi ha hagut dolents.

Un departament al qual no li interessa mirar pels nostres joves sinó quadrar els seus números i anar fent. Tampoc li importen molt els seus professors, estan en precari i sense saber temaris de l'any que ve, com aplicaran els decrets sense concretar i com cobriran els forats. Sempre legislant sense comptar amb els professors, ara un pas més: legislar contra ells.
Tots som inclusius, tots volem el bé de tots els nois i noies, si no malament ens anirà, però això de pretendre gestionar sense escoltar a ningú, és un símptoma de la supèrbia i la mala gestió.

Casos i més casos, ens arriben de tot arreu de Catalunya, sense parar, intentem ajudar-los; així i tot amb l'administració hem topat, només els queda recórrer i passar un mal estiu amb l'angoixa de no saber a on aniran els seus fills el curs que ve.